Hoe zorgt beslissingsklare data voor concurrentie voorsprong?

Er is een offline B2B groothandel met een gigantisch groot aanbod aan producten, maar verouderde technologie zorgt ervoor dat de online propositie niet goed loopt. De data systemen kunnen niet rechtstreeks met elkaar verbonden worden, waardoor beslissingsklare data ontbreekt.

Om dit probleem op te lossen, worden er verschillende oplossingen geïmplementeerd om beslissingsklare data te verkrijgen. Zo worden data structuren ontwikkeld en geleverd aan meerdere online oplossingen. Ook wordt onbekende data verrijkt met externe bronnen, zoals product afbeeldingen, omschrijvingen en formaten. Er wordt zelfs gebruik gemaakt van een prijsvergelijker om een op maat gemaakte propositie te bieden en gerichte relevante aanbiedingen te doen.

Door deze verbeteringen kan de groothandel haar online aanbod vergroten en gepersonaliseerde aanbiedingen aanbieden. Hierdoor weet de groothandel de concurrentie voor te blijven en wordt er groei gerealiseerd met de online propositie.

Oplossingen

  • Onbekende data is verrijkt met externe bronnen. Denk aan het ontbreken van product afbeelding, omschrijving, formaat etc.
  • Gestructureerde data pro-actief doorsturen naar meerdere online oplossingen
  • Verrijkt met prijsvergelijker voor een op maat gemaakte propositie en gericht relevante aanbiedingen.

Voordelen

  • Nieuwe producten worden moeiteloos online gepositioneerd
  • Door het kunnen aanbieden van een nog groter aanbod wist men de concurrentie voor te zijn
  • Groei gerealiseerd met haar online propositie